Wednesday, April 18, 2007

yeni turkiye

1970 yılından beri 14 nisan mitingi gibi toplantılara katılmamaıstım.70 sonrası hayatım yurt dısında gecti ve 77 sonrası olaylar,ve evlenme surecı, unıversitedeki aktif hayatım,. evlilik ve cocuklar beni bu olaylardan uzaklastırmıstı.ama 14 nisan beni degistirdi turkiyem icin karamsar dusuncelerimi ortadan kaldırdı,korkularımı endiselerimi biraz o.lsun untturdu.ama bu gecmis kabustan kurtulamadım, sadece iyimserligim arttı eger bu dusunce ve kararlılık ile gidersek inanin gelecek turkiyede cok iyi seyler olacak cocuklar, inanın buna.
gelecek sizin , ihtiyatlı olun ama katılımcı hic bir provoksanlara alet olmadan bu ve benzeri toplantılara katılın dusuncelerinizi haykırın,karsı fikirlere saygı duyun, dusuncelerinizi paylasın anlatın kabulleri digerlerine bırakın eger dogrusaysınız inanain kabul edilecektir sadece inanın layık ve gercek demokrasi hep sizlerin yanında ve sizin inancınızlar dahada saglamlasacak ve bunu sizler saglayacaksınız.sizler bu insanladan olun,cunku siz busunuz.

1 comment:

Diego said...

konuyla ilgili (hatta yazinin havasina uygun) 2 adet nazım hikmet şiiri var, hemen aklıma geldi. bir tanesi "Nikbinlik" (iyimserlik) adlı şiiri;

güzel günler göreceğiz çocuklar,
güneşli günler
göre-
ceğiz..

motorları maviliklere süreceğiz çocuklar
işıklı maviliklere
süre-
ceğiz..
açtık mıydı hele bir
son vitesi,
adedi devir.
.....
diye baslayan, hani bjk ile fb arasinda kavga sebebi olan şiir.

oburu ise "Yirminci Asra Dair" diye bir şiiri:

— Uyumak şimdi,
uyanmak yüz yıl sonra, sevgilim...

— Hayır,
kendi asrım beni korkutmuyor
ben kaçak değilim.
Asrım sefil,
asrım yüz kızartıcı,
asrım cesur,
büyük
ve kahraman.
Dünyaya erken gelmişim diye kahretmedim hiçbir zaman.
Ben yirminci asırlıyım
ve bununla övünüyorum.
Bana yeter
yirminci asırda olduğum safta olmak
bizim tarafta olmak
ve dövüşmek yeni bir âlem için...

— Yüz yıl sonra, sevgilim...

— Hayır, her şeye rağmen daha evvel.
Ve ölen ve doğan
ve son gülenleri güzel gülecek olan yirminci asır
(benim şafak çığlıklarıyla sabaha eren müthiş gecem),
senin gözlerin gibi, Hatçem,
güneşli olacaktır...